mandag 22. oktober 2018

Når høsten viser seg fra sin beste side




Så glad vi endelig klarte å komme oss ordentlig ut i den fine høstsola. Hver dag kjører jeg enten bil eller tog gjennom de utrolig vakre våtmarksområdene i Fetsund og drømmer meg helt bort i gnistrende farger, snirklete elver og åpne jorder. Jeg er så heldig å bo på et sted som jeg syns er så vakkert! Pulsen går automatisk ned når jeg ser åkrene bre seg utover, med Øyeren liggende fin og rolig utenfor.

Vi tok med oss kamera og spikkekniv og gikk på jakt etter høstfarger og pinner å lage spyd av.



Det er tydelig at vinteren bare står og venter nå på å få slippe til. Det er fremdeles mildt, men for hver dag mister bjørka mer og mer av det fine løvet sitt. Trærne blir stadig mer nakne, og det er nok ikke lenge før det første snøfallet. 

Jeg skulle ønske den fine høsten kunne vare litt lenger. Den hvor sola fremdeles varmer inn mot en husvegg, hvor bladene står side om side i gult, oransje og rødt og ettermiddagene fremdeles er lyse.




Selv om den fineste delen av høsten er forbi oss, skal de siste ukene før snø, votter, Santa Lucia og pepperkaker er her, nytes til det fulle.

Ønsker deg en fin høstdag!





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du bruker av din tid og legger igjen noen ord!