søndag 21. oktober 2018

Helg





Helgen har bestått av fotojakt på tåkete våtmarker og detektivarbeid for å finne ut hvorfor stuetreet mitt mister alle bladene sine.

På vei til trening denne helgen (snikskryt), kjørte jeg forbi de fine våtmarkene her i Fetsund innhyllet i tåke. Jeg forbannet meg selv for ikke å ha kamera i bilen. Og innen jeg fikk somlet meg hjem og tilbake igjen med kamera, hadde den tykkeste tåka lettet, og bare landskapet lå tilbake. Landskapet er vilt og vakkert i seg selv, men tåken gjorde det ekstra magisk. Hadde jeg bare vært litt raskere...



Forrige helg kjørte vi materialer fra de gamle vindskiene våre på dynga, sammen med siste rest av drivhuset. Tomatplantene hadde nå gitt sine siste tomater, så de var kommet til veis ende.
Denne helgen har vi puslet inne, tørket litt støv, kranglet, kjeftet og spist pizza.
Føles som det er ryddig i hodet og når huset ikke står opp ned.

Mitt fine stuetre er inne i en litt vanskelig periode for tiden. Alle bladene blir gule i tur og orden, og jeg vet ikke hva jeg gjør feil. Jeg har hatt treet i flere år, og dette har ikke skjedd før. Ikke gjør jeg noe annerledes med vanningen heller. Jeg lot riktignok treet stå et par dager i drivhuset i sommer, men fant fort ut at det ble for varmt og flyttet det derfor inn igjen. Siden det har bladene falt av i tur og orden, selv de nye, små bladene nede ved stammen holder på å tørke inn. Hva gjør jeg galt?




Nå er det straks natta før en ny, fin uke er i gang!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du bruker av din tid og legger igjen noen ord!