mandag 29. oktober 2018

Alt klart for Halloween!





Så tidlig har vi vel aldri vært klare før, men nå kan (nesten) gjestene komme. Mine to gutter klarer ikke å vente til onsdag, og har hatt nedtelling de siste to ukene. Vi hadde Halloweenfest i fjor også, med alle gutta fra klassen til Storebror, og noen fra barnehagen til Lillebror. Det er allerede en måned siden jeg fikk spørsmålet i skolegården: "skal dere ha fest i år også?" Og når man får det spørsmålet, er det ikke så mye annet å gjøre enn å si "ja, så klart vi skal det!"

Jeg er så glad for at gutta syntes det var så gøy at de vil gjøre det samme i år også. Vi gjorde det opprinnelig fordi vi var redd for at noen ble uteglemt og ikke hadde noen å gå med, og hele festen var en stor suksess. Helt siden jeg fikk barn har jeg hatt lyst til å ha en slags "åpent hus - policy." Jeg vil at både gutta mine og vennene deres skal føle at de kan komme til oss når som helst, at det er trygt og godt, at det alltid er en brødskive eller kjøttkake ekstra, og så langt ser det ut til at den policyen funker bra. Det er stort sett stinn brakke hjemme hos oss i hverdagen, og på onsdag blir det omtrent femten gutter her i fullt kostyme for å spise hamburgere før trick & treat i nabolaget.





Jeg har fått tilbake en lei forkjølelse, eller aldri blitt helt kvitt den, jeg er litt usikker. Jeg har derfor holdt senga et par dager, men jeg ble rastløs på ettermiddagen i dag og fant ut at det var like greit å få skåret ut gresskarene. Gutta ville selvfølgelig gjøre det meste selv, og da gresskarene var ferdige, gikk de rett på å pynte bordet. Jeg takket ikke nei til hjelp, og plutselig var vi ferdige og hatt fått et superfint Halloweenbord! Flinke gutter!




Nå kan Halloween komme, vi er klare! Gleder meg til onsdag, jeg og!
🎃🎃



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du bruker av din tid og legger igjen noen ord!