lørdag 7. mai 2016

En deilig fridag







Tenk å få så fint vær på fridagen på torsdag!
Nydelig sol og varmt og godt på terrassen. Jeg brukte formiddagen til å rydde alle skuffene på kjøkkenet, så nå er det orden i sakene! Vi var også ute på sykkeltur og bakte kanelsnurrer. Min lille Bakermester måtte selvfølgelig bake, og han bestilte boller med blå glasur og hjerter. Så da ble det det!


Syklene måtte vaskes før de kunne brukes (alt for å få leke med vann), så nå er de skinnende rene. Storebror syklet for første gang uten støttehjul. Han var flink, og syklet som bare det når han ikke visste at jeg slapp. Men det var visst fryktelig skummelt å ikke ha støttehjulene på.  Lillebror mente at det var urettferdig at han måtte ha på støttehjulene, så da er det vel bare å ta av for han og. Lillebror har det typiske andrefødte-genet; han klarer alt, skal prøve alt og frykter intet.





Jeg lar meg gang på gang overraske over hvor gøy Lillebror syns det er å bake. Han går ikke lei som Storebror gjør, men vil gjøre alt alene helt til vi er ferdige. Denne gangen har han også kjevlet, smurt på smør, sukker og kanel og tilogmed snurret bollene. Det siste måtte han ha bittelitt hjelp med. Han har også et så nøyaktig bilde inne i hodet av hvordan resultatet skal bli. Jeg prøver så godt jeg kan å hjelpe ham å komme frem til det resultatet han har sett for seg, og han er alltid strålende fornøyd når han er ferdig. Denne gangen var det viktig at bollene var blå, og det fikk vi til. Han ville gjerne at bollene skulle være grønne inni, men det må vi prøve på neste gang.



Storebror godkjente bollene :)

Hjelp, nå skal jeg ut og løpe Holmenkollstafetten! Hjelpes! Jeg har aldri gjort det før, og er fornøyd om jeg kommer meg i mål!


Ha en fin lørdag!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du bruker av din tid og legger igjen noen ord!