lørdag 30. mai 2015

Utetid



Kan ikke bare varmen komme også da?
Det eneste jeg har lyst til om ettermiddagene er å pusle i hagen. Men det er så trist når det er sur vind og regn hele tiden. Jeg venter i spenning på å se om noen av blomstereng-frøene jeg sådde vil spire. Det positive er hvertfall at jeg ikke trenger å vanne hver dag ;)





Jeg har sådd nye sukkererter inne etter at de forrige døde på mystisk vis. De var jo så store og fine én dag, for neste dag å bare krølle seg sammen og dø. Jeg (bæmmæm) mistenker at de har fått en sykdom fra de andre inneblomstene mine som stod rett ved siden av. Tomatplanten døde også, og chilien var på god vei. Men så satte jeg på drivhuslokket på chilien, og nå ser den ut som den kanskje klarer seg allikevel. Jeg krysser hvertfall fingrene!

I går kveld var det så vakkert etter at det hadde kommet en kraftig regnskyll. Dråpene hang på gresstråene og alt luktet godt. Akkurat duften er kanskje ikke så veldig lett å gjengi, men jeg kan jo prøve i bildeform hvertfall!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du bruker av din tid og legger igjen noen ord!