mandag 2. oktober 2017

Oppussing av hytta






Nå var det på tide med en liten oppdatering på hytta vår igjen!
Og siden jeg klarte å få med meg minnebrikke til kameraet i helgen, fikk jeg tatt noen bilder også.

I helgen hang vi opp bilder, noen gamle fat, festet noen ledninger, fikk tv'en opp på veggen og generelt fikset småting. Jeg og mamma er ikke helt enige om nivået av nips som skal opp igjen, men jeg håper hun blir fornøyd når vi skal opp senere i høstferien ;)






Jeg syns hytta er så fin nå, den er ikke overfylt av småting slik den var. Det har gått nesten 25 år siden hytta var ny, og det er ikke så rart ting hoper seg litt opp.

Beisen på vegger og tak, sammen med det oljede gulvet, spiller så fint sammen med de andre fargene som allerede er i hytta. De rød karmene lot vi være, og nå er de kjempefine mot alt det grå. De okergule fargene og blåtonene gjør seg også godt syns jeg.
Jeg har til og med gjort noe jeg aldri trodde jeg skulle gjøre, nemlig kjøpt falske grønne planter!
Men det ble så fint! Hylla med platespilleren trengte litt grønt.




Enkelte gamle fat har fått kommet opp igjen, blant annet dette rosemalte som jeg syns er veldig vakkert. Bordlampen er fra mine besteforeldre tror jeg, og det hører liksom hjemme der.




Jeg gleder meg masse til å dra opp igjen om et par dager. Fyre i peisen i høststormen, spise god mat og bare slappe av. Og male litt da. Må bare skvise inn litt jobb først, så er vi på vei!

Jeg lagde et moodboard før vi begynte, og jeg må si at jeg syns vi har truffet ganske bra!
Vi hadde en plan om å male kjøkkenet grått, det er rødt i dag. Nå er jeg veldig glad for at vi valgte å beholde det, for det gir litt ekstra farge og varme til hytta.

Vi har også satt en tilsvarende kommode i gangen, som den på det nederste bildet til høyre.
Vi hang et bilde over, og et par vegglamper vi allerede hadde, og det ble kjempefint! Nå mangler vi lampen over spisebordet, det er samme type som på det nest øverste bildet til venstre. Det blir spennende når elektrikeren får hengt opp den, pluss litt annen belysning vi trenger.


Ha en flott høstferie!


4 kommentarer:

Tusen takk for at du bruker av din tid og legger igjen noen ord!