onsdag 3. august 2016

Drømmeferie - del I





Å, som jeg kommer til å drømme om denne ferien. Ja, for en drømmeferie har det vært. Etter at jeg ble voksen har jeg ikke vært på "sydentur," og jeg hadde helt glemt hvor deilig det er med en sånn varme som trenger seg gjennom huden og varmer de innerste delene av min nordiske kropp.

To uker på en gresk øy var akkurat det jeg trengte denne sommeren. En hektisk vår og egentlig også høst før det, gjorde at jeg nøt denne ferieturen bittelitt ekstra. Med to små barn med på tur dreier det meste av ferien seg om bading. Og isspising. Men vi har fått inn mye innimellom det. I tillegg til å ligge langflat på den fantastiske resorten, leide vi bil og kjørte øya på tvers. Enorme appelsin- og olivenlunder, snirklete veier opp stupbratte fjell, små tavernaer med vinranker som skygget for den intense sola. En deilig feriestemning.





Røde, vakre solnedganger. Og -oppganger. Nydelige blomster, vaiende palmer, deilig drikke og rolige dager. Dette er noe av det jeg tar med meg fra denne turen.

Hvis noen lurer, bodde vi på Santa Helena Beach Resort på Kreta. Hotellet anbefales på det varmeste. Nytt og rent, og et steinkast ned til stranda. Ingen veier å krysse og ypperlig service.

Å, sommer! Må du vare evig!









1 kommentar:

  1. Så fine bilder og plassen ser nydelig ut . Jeg legge navnet bak øret,kanskje vi mæ teste ut Kreta neste gang vi drar på sånn tur .
    Ha en fin onsdag .
    Klem Christina

    SvarSlett

Tusen takk for at du bruker av din tid og legger igjen noen ord!