torsdag 28. juli 2016

Oppussing av entré







Jeg tenkte det var på tide med litt interiør her inne igjen, og selv om det er ferie (eller kanskje spesielt derfor), tar ikke hjernen helt fri. Jeg må ha noe å holde på med, og nå er det gangen som trenger å bli litt mer praktisk (og litt finere).

Vi har terracottafliser på gulvet og disse lå her da vi kjøpte huset for fire år siden. Vi har ikke sett noen grunn til å bytte dem ut enda, selvom det kanskje ikke er de flisene jeg hadde valgt selv. Gangen er relativt stor, men gulvet gjør at den er ganske mørk. Det er intet mindre enn fem dører, en trapp og en stor åpning inn til stuen som også krever plass i dette rommet.

Jeg har derfor lyst til å lysne og myke opp rommet med en stor matte på gulvet, samt tilføre noen elementer jeg syns kan fungere sammen med gulvet, i og med at dette er ganske dominerende. Jeg har derfor planer om å tilføre elementer som rust- og rosafarger, sort, kork og grønne planter. Flaks for meg at det er salg omtrent overalt akkurat nå også!

Vi trenger oppbevaring til luer, votter og ymse småting, og jeg har funnet en kjøpmannsdisk på Finn som jeg pusser opp akkurat nå. Tror den blir bra når jeg blir ferdig med den!

Jeg har kledd en vegg med kork allerede, og det ble veldig tøft! Det eneste jeg ikke har en konkret plan for enda er benken. Vi trenger noe når sko skal taes av og på, og jeg syns denne fra Skagerak er enkel og veldig fin. Meeen, den er dyr. Derfor prøver jeg å finne en måte jeg kan lage en enkel benk på, og puten på toppen skal jeg alltids få til. F eks med skinnbelter fra H&M..? Jeg holder dere oppdatert når jeg finner på noe lurt ;)



Deler av gangen vår slik den ser ut en vanlig dag i ferien. Ikke så ille egentlig, men den fungerer ikke optimalt. Malm-kommoden har bare havnet der etter andre ommøbleringer, og diverse rot havner oppå den.

Som dere ser, er det ganske enkle elementer jeg har planer om å tilføre for å endre uttrykket, og målet er også at det ikke skal koste for mye. Jeg håper dette blir som jeg har tenkt, før- og etterbilder kommer om ikke altfor lenge!









1 kommentar:

Tusen takk for at du bruker av din tid og legger igjen noen ord!