fredag 17. april 2015

Helgestemning hos gjerrigknarken



Jeg tok med meg Ludvig ut på tur i dag og fylte på med nye hvitveis.
Har jeg nevnt at jeg elsker at vi går inn i gratis-blomster-sesongen?
For de som lurer; ja, jeg er gjerrig!

Egentlig er det litt rart, da jeg har et yrke som til tider dreier seg mye om materielle ting. Man skulle kanskje tro at jeg syns det er viktig å ha det nyeste, hippeste og fresheste. Men jeg mener selvfølgelig at det å være interiørarkitekt er veldig mye mer enn å proppe et rom med fine ting. Det dreier seg om å se funksjonelle løsninger som kanskje ikke ligger helt oppe i dagen. Å jobbe seg gjennom en problemstilling til man finner akkurat den løsningen som sitter. De fine møblene, putene, gardinene og vasene kommer etterpå. For de kan aldri redde et rom som ikke fungerer i forhold til de som skal bruke det, og hvordan det skal brukes. De store linjene må liksom være på plass.

Men uansett, nå har jeg lyst på nye ting! Men jeg er altså for gjerrig. Jeg har lyst på nye puter, litt nye farger og kanskje et nytt gulvteppe? Det forrige kastet jeg etter at Ludvig bæsjet på det. Hunden altså.
Men så er jeg altså så gjerrig at det jeg har får duge litt til. Blomstene er jeg strålende fornøyd med å finne i grøfta, og gulvteppe trenger jeg kanskje ikke nå som det snart er sommer?


Ha en flott helg, hilsen sparmor!







1 kommentar:

  1. Jeg og, elsker alle de FINE gratis blomstene og kvistene vi nå kan begynne å plukke med oss:)
    Litt gjerrig jeg og, hehe :)

    Fine bilder, jeg bare eeeelsker hvitveis, men har ikke funnet noen enda;(

    Ha en fiiin helg;)

    SvarSlett

Tusen takk for at du bruker av din tid og legger igjen noen ord!