lørdag 3. februar 2018

Trøtt mamma og sol i stua




Skarp (nesten) vårsol inn i stua. Det er deilig det!

Endelig helg igjen etter nok en hektisk uke. Jobbing, kjøre til fotball, sove litt og ett stykk syk unge. Omtrent sånn tror jeg uka mi har vært. Jeg klarer hvertfall ikke å huske så mye annet. Selvfølgelig blir Lillebror syk akkurat når det passer absolutt som dårligst. Ikke det at det passer så godt noen gang, men...

Jeg må ha vært ganske sliten etter uka, for jeg klarte å sove til klokka tolv(!) i dag! Så lenge kan jeg ikke huske å ha sovet på mange år! Jeg var riktignok oppe i åttedraget og hjalp til med en pysjamasbukse og hentet frem noe frokost. Men det må jeg ha gjort i halvsøvne, for jeg husker ikke så mye av det. Jeg karret meg tilbake til senga, og sovnet som en stein.

Baksiden med å ha blitt voksen er at man våkner med verdens dårligste samvittighet for å ha sovet så lenge. Det er som om jeg hører stemmen til mamma som roper på meg at nå må jeg stå opp og "ikke sove bort hele dagen!!" Er det ikke idiotisk? Da man var liten var alt man ville å bli voksen så man kunne bestemme selv. Også har man plutselig blitt voksen, og gjør alle tingene ens egne foreldre gjorde.

Det var hvertfall et par unger som var fornøyd med at mamma sov så lenge, for de fikk spille Playstation i timesvis. Vi kom oss omsider igang, og har handlet litt, sett et par dyreprogram på tv og spist lørdagsmiddag. Så dagen ble fin den, til tross for en utrolig trøtt start.

Og jo! Nå kom jeg på det! Vi har jo kjøpt oss ny bil denne uken!








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du bruker av din tid og legger igjen noen ord!