søndag 21. februar 2016

Hyttek(a)os





En fin helg på hytta er over.

Mannen ble hjemme og jobbet, og jeg og gutta dro oppover sammen med mormor.
Lørdagen ble innedag, da det blåste storm og snødde sidelengs. Kun en liten aketur på formiddagen, etterfulgt av vafler og filmtitting.

Lillebror koser seg foran tven med babydyna si på hodet. Dyna må være med stort sett overalt, og den har overlevd mine eldre kusiner, meg, storebror og nå lillebror. Trekket er så tynnslitt at jeg knapt tør å vaske det. Lillebror elsker den, og sier at den lukter "deeeeeiiilig!"





På søndag var det strålende sol og nydelig vær på toppen av fjellet.
Sammen med kusine Hilde fikk vi tid til en kjempefin skitur før vi dro hjemover. Begge gutta viste nye kunster, ved å stå ned de lange, bratte bakkene helt på egenhånd!
Bilder ble det ikke så mye av, da jeg hadde nok med å manøvrere et par unger og mine egne ski i løypa.

Det skal sies at det er ikke bare glansbildefint å være sammen med gutta om dagen. De kan krangle så busta fyker, og det er særdeles populært å si imot mamma. Eller nekte som man også kan kalle det!
Det var ikke bare gutta som savnet pappaen i helgen...



1 kommentar:

  1. hverdagsidyll! :)
    hygge og slit i skjønn forening.
    klem herfra

    SvarSlett

Tusen takk for at du bruker av din tid og legger igjen noen ord!