søndag 16. juni 2019

Birks Bakeri er åpent!



Det er vel ingen tvil om at dette var en suksess!

Siste kaka bakte vi i dag tidlig, før vi dekte på med tepper, bord og stoler på gårdsplassen, og hang opp skiltet i nærmeste lyktestolpe. Gutta plukket blomster, og satte fram krakker. Boller, kanelboller, muffins og sjokoladekake stod klart til kundene, og jammen kom det ikke noen med én gang!


Bestevennen kom også med muffins han hadde laget, og sammen solgte de, telte penger og regnet vekslepenger. Det var liv og røre på gårdsplassen, og veldig morsomt for alle som var med!

Vi hang til og med opp et skilt i bunn av veien vår, for å prøve å få kunder inn fra veien.




Vi ga oss da vi bare hadde to kanelboller og tre muffins igjen, og da var vi litt slitne alle mann tror jeg.

Jeg er ganske sikker på at dette er noe vi må gjøre om igjen, for dette var ordentlig morsomt. Og jeg tror jeg syns det var like gøy å gjøre i stand som det Birk syntes. Også håper jeg at de tenker tilbake om tjue år og sier: "mamma, husker du da vi hadde bakeri på gårdsplassen? DET var gøy det!"





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du bruker av din tid og legger igjen noen ord!