søndag 7. juni 2015

Skogstur og hagefremgang





Etter et litt tidlig jobboppdrag på mor i dag, fikk vi til en veldig koselig skogstur på alle sammen, inkludert Bæmmæm (farmor). Vi gikk som vanlig til lavvoen og grillet ostesmørbrød  på bålet, samtidig som far spikket et eller annet skytevåpen fra Star Wars til storebror.

Det blir litt ekstra staselig på tur når pappa jobber i dagligvarebransjen ;)



Vel hjemme fra skogen fikk jeg endelig klippet plenen og ryddet litt rundt omkring. Jeg har enda ikke fått fylt grønnsakshagen min, for jeg er usikker på hva jeg skal legge i bunn som drenering. Er det lurt å legge noen steiner i bunn før lecakuler og jord?




Det jeg derimot gjorde, var å hente litt hundekjeks fra grøfta som jeg plantet i hagen.
Jeg er den eneste jeg vet om som planter ugress! Det er fordi jeg vil ha en vill og vakker sommerhage med masse forskjellige markblomster. Jeg vil at ulike arter skal spre seg i hagen, og da jeg klipte gresset i dag, lot jeg det stå igjen høyt gress flere steder, slik at lupiner, forglemmegei, jordbær og løvetann kan boltre seg.

Etter at jeg forstod at det ikke er noen regler for en hage, syns jeg det er mye morsommere å holde på!





Og det beste av alt er at noe kommer opp!

dette innlegget fortalte jeg om hvordan jeg prøver å få til at deler av hagen er en blomstereng. Det er nå to uker siden jeg sådde, og et eller annet kommer opp! Jeg kan ikke vente med å se hva det faktisk er!



Nå gjør vi klart for en ny uke, også den proppet full med ting å ta seg til!

Godt det bare er to uker til ferie! Jippi :)




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du bruker av din tid og legger igjen noen ord!