torsdag 16. oktober 2014

Sesongens første forkjølelse - og kjøkken


Det slår altså aldri feil. Husfar reiser med jobben; gutta blir syke. 

Tidligere i uka var det lillebror, og i går var det storebror som fikk feber. Når man er alene med to viltre unger, hvorav den ene er syk, den andre skal leveres i barnehage, det er minst ti viktige beslutninger på jobb som må taes før utgangen av dagen, ja, da kaster jeg inn håndkleet. 
Det var ikke så mye annet å gjøre enn å be naboen om å passe storebror (gjør ikke dere det?), mens lillebror ble levert i barnehagen, kjøpe nesespray og druer og ta en timeout.



Jeg fikk nesten litt flashback til tiden da jeg var hjemme i permisjon. Litt tung i hodet av for lite søvn, og et barn som krevde mye oppmerksomhet. 
Men vi koste oss vi. Fordelen med litt større barn, er jo at man faktisk kan se på en film sammen når man ikke orker så mye annet. Så det har vi gjort i dag. I tillegg til å ha forsøkt å rydde litt på kjøkkenet og ta de riktige viktige beslutningene på jobb. 



Vår fine nye brødrister som vi lager hoppebrød med (ja, for ristet brød hopper jo!) gjør seg godt på kjøkkenet. Også smaker jo brødet mye bedre med så fin rister! Bildet på veggen er fra et av høstens loppemarked, og er i akkurat de grønntonene jeg elsker. Det fine kopphåndkleet med brownstone-bygninger på er det eneste jeg bruker om dagen, for det er kjøpt i New York, og minner meg på fantastiske dager i kjærlighetsrus.

I morgen er husfar hjemme igjen, og jeg tør nesten ikke å nevne at jeg sitter og hutrer under en haug med pledd, med hodepine, vondt i huden og halsen og... FEBER....


1 kommentar:

Tusen takk for at du bruker av din tid og legger igjen noen ord!