onsdag 29. oktober 2014

På tide å krype under dyna





...Og her blir jeg til våren! Neida, men når høststormene herjer utenfor vinduet, er det deilig med et fint soverom. Derfor har soverommet fått en liten minimakeover de siste ukene. Rommet var fryktelig kjedelig og upersonlig, og nå som vi har flyttet tven inn dit, blir det jo faktisk til at man oppholder seg litt der i våken tilstand og. Så da var det på tide å gjøre noen enkle grep. Det hele var fort gjort og kostet minimalt, akkurat slik jeg liker det.

Hele den ene veggen med vindu har fått hvite, lette gardiner fra gulv til tak. Tven skjules bak gardinene og rommet virker høyt og luftig.

Sengegavlen var utrolig kjip, og den har fått et trekk av to gamle fløyelsgardiner. Vi trakk de bare rundt gavlen, og festet på baksiden med bred strikk og sikkerhetsnåler.



Tanken er å utvide bildeveggen over senga litt etter litt, foreløpig er det litt ekspressiv barnekunst, et kart fra New York og en liten hylle med små ting som har kommet opp på veggen. Et enslig snapshot fra kirketrappa må jo også med.

Av min tante og onkel i nord fikk vi et helt nydelig hjemmeheklet sengeteppe i bryllupsgave. Jeg hadde ønsket meg det leeeenge, og det er så nydelig. Men nesten for fint til å bruke til hverdags.




Så det er ikke så rart at jeg kryper under dyna i det øyeblikket gutta har lagt seg.
Høstmørket er virkelig over oss, og på soverommet er det deilig og varmt.

Dessverre gjør også høstmørket at man må ta bilder i mørket, men da får man i det minste øvd seg på hvitbalansen :)

Håper du har en fortreffelig uke, jeg gleder meg til hyttetur på fredag med gode venner!


1 kommentar:

  1. Så kjekt med litt forandring:)
    Her er og soverommet skikkelig kjipt!
    Jeg kaller det bare "lageret" hehe:)
    Alt er hvitt, mye "dritt" stuet inn - og stor stygg TV.

    Trenger maling, opprydding, nye gardiner og en fin sengegavel, da blir det bra:)
    Gleder meg til og sette i gang:) ♡

    SvarSlett

Tusen takk for at du bruker av din tid og legger igjen noen ord!