fredag 18. november 2011

Inspirasjon og nygammelt bord

Fra snilleste "Oma" (som betyr bestemor på tysk), har vi fått et kjempefint salongbord fra det lokale loppemarkedet!

Det er i heltre, sannsynligvis eik, og veier et halvt tonn. Bordet passer rett inn i vår stil, og vi skal nok få det til å funke sammen med en av sofaene vi har. Bordet har en klassisk femtitallsform, med nydelige skråstilte ben. Her er ingen synlige skjøter, og detaljene vitner om godt håndverk. Bordplaten har en del riper og sår, men jeg er redd for å slipe den, da vi vil miste den fine patinaen. Vi får se når vi har fått det på plass, og hvordan fargen vil passe inn med resten av interiøret.


I påvente av et hus å sette bordet inn i, bor det foreløpig hos farfar og Oma


Har også funnet litt ny inspirasjon, dog i velkjent stil:


Liker veldig godt denne lampen fra GUBI. Ja takk, tar den gule!

En slik sjenk er vi så heldige å ha allerede, men den er nok ikke laget av Børge Mogensen.
Bilde funnet her

For en samling av vaser! En lur måte å kamuflere tven på..

Akkurat denne fargen på kjøkkenet har jeg hengt meg opp i nå. Dessverre har jeg enda ikke funnet den hos noen av de store kjøkkenleverandørene.. Enten blir fargen for mye valnøtt, eller for mye kirsebær. Kombinasjonen av marmorplate og stålplate syns jeg også var flott. Norsk Tipping; ringer dere meg snart??

De siste bildene herfra

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du bruker av din tid og legger igjen noen ord!