søndag 3. desember 2017

Første søndag i advent






Og vips, så var jul! Herlighet, hvor blir det av tiden egentlig?
November er en sånn måned som bare blir borte mellom høstferie og advent. En måned hvor alt er litt grått og mørkt, og vi må venne oss til å kle på oss godt nok, å ta på refleks, og dra på jobb og komme hjem fra jobb i mørket.

Men nå, nå er desember her!
Med levende lys, innekos og ventetid.

I dag er det allerede første søndag i advent, og vi har vært med på julegrantenning på skolen, bakt pepperkakeborg og tent det første lyset.

Årets adventsstake er en hjemmelaget variant. Jeg har brukt toppen med lysholderne fra en glassbolle jeg fant på Kremmerhuset, også pyntet jeg den med litt granbar, kvister og hvite kuler.
Jeg ville ha en som henger i taket i år, jeg syns det er så hyggelig. Så nå henger den ved siden av sofaen og sprer litt juleglede. Noen røde puter har fått komme opp av eskene, resten får vente litt til.

Nå er det på tide å finne senga snart, en ny uke venter!









1 kommentar:

Tusen takk for at du bruker av din tid og legger igjen noen ord!