mandag 26. september 2016

Høst i lufta






Selv så varm som september har vært, er det ingen tvil om at høsten er i anmarsj.
Luften er skarpere, høstfargene begynner å komme i skogen og kveldene med ytterdøra på vidt gap blir kortere og kortere. Det er mørkt når vi står opp om morgenen, og Lillebror lurte fælt på hvorfor vi måtte opp midt på natta i dag tidlig.

Hver årstid har sin sjarm, og nå gleder jeg meg til å dra på fjellet i høstferien neste uke. En deilig langhelg med litt avkopling blir absolutt ikke feil nå. Tempoet er ekstremt høyt om dagen, og denne familien henger litt i stroppen for tida. Jeg håper og tror ting roer seg litt, for det er ganske slitsomt å gå med skuldrene oppunder ørene, om jeg skal være helt ærlig.




Min lille rosebusk har visst fått en ny vår, for den glimter til med knopper! Det blir spennende å se om den rekker å blomstre før nattefrosten kommer.
Jordbærplantene gjør seg klar til neste sommer, og har bestemt seg for å bevege seg godt ut av bedet sitt. Flinke planter!


Nå er andre arbeidsøkt for i dag gjennomført, og jeg kryper under dyna!
Sov godt!






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du bruker av din tid og legger igjen noen ord!