tirsdag 7. januar 2014

Jeg har dyrket min egen orkidé!





Og dette skriver jeg med ikke så rent lite stolthet!
Jeg, som knapt kan holde liv i en grønn plante, har klart å lage denne blomsten helt selv!




Det startet med at orkidéen min lagde to "babyer" helt på egenhånd. Jeg sjekket o´store internettet, og fant litt ulike fremgangsmåter for å dyrke denne frem.
Jeg valgte noen av dem, og blandet de litt sammen ;)




Jeg skar av begge "babyene," og satte dem i hvert sitt glass med vann.
Jeg husker ikke helt hvor lenge de stod der, men la oss si noen dager. Deretter plantet jeg dem ganske enkelt i orkidéjord som jeg kjøpte på Plantasjen.

På dette tidspunktet var plantene bare en slags kvast med blader, og jeg mistet helt selvtilliten. Derfor kastet jeg den ene, for jeg var helt sikker på at dette ikke kom til å funke. Teit...




For det funket! Og se så fin den er da! Med en flott blomst på og alt!
Dette var veldig morsomt, så nå håper jeg de andre orkidéene mine også bestemmer seg for å lage babyer...



3 kommentarer:

Tusen takk for at du bruker av din tid og legger igjen noen ord!