fredag 21. desember 2012

Sånn kan det gå..

Litt miljø- og ambisjonsskadet etter å ha pløyd meg gjennom både pinterest og et stort antall blogger, skulle jeg sette igang med årets pepperkakebakst. Den ene pepperkaken vakrere enn den andre, ryddige kjøkken og blide barn har lyst mot meg overalt.

Første husmornederlag var at jeg måtte bruke kjøpt deig... energien og tiden var absolutt ikke tilstede, men de skulle jo bli så fine å se på, så det var vel greit, tenkte jeg.

Pepperkakene ble bakt, og de smakte fortreffelig. Dette syns faktisk storebror var veldig morsomt. Og jeg kunne endelig begynne å pynte dem! Jeg satte i gang, men glasuren var hard, den la seg i store klumper og ingenting ble pent. Dette syns ikke storebror var morsomt å være med på. Etter en stund hadde jeg senket ambisjonsnivået såpass at jeg hadde vært fornøyd med én eneste fin pepperkake jeg kunne henge i vinduet - men neida...

Og ja, jeg jukset med å bruke ferdigkjøpt glasur... jeg skylder på at den var helt håpløs jeg... 
Og den rosa til høyre har lillebror laget. Ikke at de andre er så veldig mye finere, men.

Jeg så den enorme haugen med upyntede pepperkaker, og tok en avgjørelse: Jeg klippet tuben med glasur i to, klinte den på med kniv og kom på at jeg hadde glemt å kjøpe den tradisjonelle nonstop- og seigmannpynten! Hva hadde jeg i skapet? JO - dinosaurstrøssel og glitter fra høstens 2-årsdag!
Dette blir knall (bestemte jeg meg for)!



SÅ - årets pepperkaker: selvlysende grønn glasur, blått glitter og dinosaurstrøssel!

GOD JUL!


Note to self: IKKE glem "lesefilteret" når man er på Pinterest og fine blogger!
Hvis du vil se skikkelig fine pepperkaker, gå inn HER hos Vibeke design

4 kommentarer:

  1. Kjenner til fenomenet! «DETTE blir koselig», og så blir det fiasko! Heilt supert for oss ikkje-perfekte husmødre at noen blogger om mislykka prosjekt på kjøkkenet :-) skjønt kakene såg gode ut, og ungane er sikkert fornøgde!

    SvarSlett
  2. Grønne pepperkaker med dinosaurer... Ingen over og ingen ved siden. Nå fikk du meg virkelig i godt humør :-) Er sikker på at de er kjempegode !!

    SvarSlett
  3. Ønsker god jul til deg - kos deg med alle dine nærmeste! Og tusen takk for alle koselige kommentarer du legg igjen hos meg, me blogges! Klem Kjersti

    SvarSlett

Tusen takk for at du bruker av din tid og legger igjen noen ord!