søndag 29. januar 2017

Inspirasjon og motivasjon








Jeg var så heldig å se så mange vakre møbler, gjenstander og interiører på min tur til København tidligere denne uken.

I min jobb som interiørarkitekt skal man gjerne være kreativ på kommando, noe som ikke alltid er det enkleste. Da er det så viktig å se noe nytt, bytte litt kulisser og få ny inspirasjon. Kanskje er det nye måter å sette sammen ting på, nye farger eller teksturer som pirker borti den kreative nerven og gjør at motivasjonen igjen får en liten boost.

Det kan jeg virkelig si at denne turen gjorde med meg!
Suitene på Hotel Nimb var fylt med vakre scener, nydelige blomster og objekter.
Rommene var møblert med møbler fra Fritz Hansen, både gamle klassikere og nye tilskudd. Blant annet kommer det en helt ny sofa i løpet av våren, og den var utrolig fin! Men den var så ny, så den fikk jeg ikke ta bilde av ;)









Vi hadde flere stopp i løpet av vår korte visitt, blant annet Museet for Sjøfart, tegnet av arktiektkontoret BIG (Bjarke Ingels Group), meget dyktige folk. 

Museet er tegnet nede i en gammel tørrdokk, og har en helt særegen arkitektur. Ved siden av museet ligger Kronborg Slott, og kontrasten mellom de to byggverkene var veldig interessant. Hvordan museet kun ligger under bakkenivå, og derfor ikke forstyrrer det gamle slottet var kløktig løst. Utrolig flott å oppleve, både arkitekturen og selve scenografien i museet var imponerende.




Ny uke og nye muligheter står for døren.
Allerede neste uke er det møbelmesse i Stockholm, så da blir det ut på tur igjen!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du bruker av din tid og legger igjen noen ord!