mandag 30. mars 2015

Balanse




Det tok bare tre måneder å få malt veggen i stua!
Jeg prøvde flere ulike farger før jeg var fornøyd, og valget falt til slutt på en farge som heter Balanse fra Jotun sitt fargekart.

Jeg jobber med farger hver dag, men jeg syns fremdeles det er noe av det vanskeligste jeg gjør.
Det er helt umulig å vite hvordan fargen opptrer på den veggen du skal ha den.
Jeg maler alltid opp en prøve eller flere, om det er for meg selv eller for en kunde. Det er også viktig å se på fargen i det lyset den skal være i. Omgivelsene kan endre fargen din mye, og lysforholdene har masse å si.

Balanse er en farge med både blått og grønt i seg, med overvekt av grønt. Men på min vegg, ser fargen dyp blå ut på kvelden. I dagslys er den grønn. Jeg elsker farger som endrer seg og har litt karakter.

Jeg malte med helmatt maling, og idéen er å ha den samme malingen på en vegg i gangen. Her skal den være skrive- og oppslagstavle, og det kan den når den er helmatt! Husk bare å vente fire uker fra du har malt til du skriver på den med kritt. Så lang tid tar det nemlig før malingen er gjennomherdet.

Her har vi en gutt som kaster opp, håper bare ikke hele gjengen får det nå i ferien.
Ordne-fikse-dagen min ble med ett litt amputert. Men noe jeg få gjort, for det går knapt an å tråkke på gulvet her ;)


2 kommentarer:

  1. Balanse er en nydelig farge. Jeg har blant annet malt en stol i den fargen.
    God bedring til gutten din og god påske!

    SvarSlett

Tusen takk for at du bruker av din tid og legger igjen noen ord!