søndag 21. desember 2014

Fjerde søndag i advent


Så vanskelig det skulle være å finne juleroen da. Blir så irritert på meg selv når jeg tar med meg bekymringer og jobb hjem. Noe jeg gjør ofte. Det må være mitt nyttårsforsett tror jeg; å la jobb forbli på jobb!
Nå har jeg brukt to verdifulle dager på å prøve å finne julestemningen. Jeg kjenner den kommer snikende, sakte, men sikkert. Det tar bare litt tid. Jeg pynter bittelitt av gangen, sniker til meg en julekake eller to og håper at guttas iver smitter over på meg. Jeg gjør det jeg kan, for i kveld prøver jeg meg på pepperkakehus en gang til. Jada, det første huset vårt hadde litt dprlig fundament, så det kollapset.



Ved siden av meg her tikker printeren trofast.
Årets kalender til besteforeldre og tante er under produksjon. Litt senere enn jeg pleier, men vi har vært ferdig med alle julegavene en stund nå, så føler jeg har god tid. Det må da være noe jeg har glemt, siden jeg ikke stresser rundt med gaver og andre ting nå?
Bortsett fra at jeg er litt stressa for å ikke finne roen da. Jada, noe skal det vel alltid være?



God 4. søndag i advent!

En unge skal straks i seng, også gyver jeg løs på pepperkakehus en gang til!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du bruker av din tid og legger igjen noen ord!