fredag 18. juli 2014

Deilige Danmark



Jeg kunne ikke ha vært mer fornøyd med Danmarksferien vår.
Den var akkurat så avslappende og rolig som jeg håpet på. Jeg gledet meg mest til å "skifte stue," og være et annet sted enn hjemme. Et sted hvor klesvasken ikke roper fra vaskerommet, eller hvor det til enhver tid er noe som skal ryddes, brettes eller fikses. Men det å komme til Danmark, overgikk alle mine forventninger. Huset vi leide var kjempefint, og nærmiljøet var utrolig vakkert.

Hver dag var vi på en ny strand, vi besøkte gårdsbryggeri, gårdsbakeri, fyrtårnet, loppemarked og små butikker. Vi kjørte på grusveier forbi de vakreste hus og hager.
Murhusene hadde sin helt egen sjarmerende patina, og storebror syntes jeg var veldig rar da jeg sa at det fineste huset vi kjørte forbi var det med hull i taket.


Jeg kan være den første til å innrømme at ferie med små barn er slitsomt!
 Men det merkes at guttene begynner å bli større. Dette er den første ferien siden jeg fikk barn, at jeg har kunnet sitte i en stol i bikini i mer enn fire minutter i løpet av en dag. Jeg har lest ut en hel bok (crazy - i know!!), og senket skuldrene totalt.
Guttene sov også veldig godt, og når mor og far får sove til åtte hver dag, da er det ferie!
Dette gir løfter om enda enklere tider foran oss, med barn som faktisk leker sammen, og som underholder hverandre.



Jeg ble så inspirert av alle de ulike fargene, blomstene, teksturene og overflatene vi omga oss med i ferien. Dét er ferie for meg, å komme hjem igjen med nye tanker og idéer, inspirasjon man vet man ikke hadde klart å plukke opp hjemme.
Det å konstant gå med et kamera over skulderen, gjør også sitt til at man husker de små nyansene som fanger blikket.


Vi har som sagt begynt på et lite hageprosjekt her hjemme, men vi tar det litt etter litt. Med naturtomt som stort sett er et villniss, er det vanskelig å vite hvor man skal begynne. Men god hjelp fra gartner/svigermor hjelper alltid på.

Nyt sommeren!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du bruker av din tid og legger igjen noen ord!