tirsdag 22. oktober 2013

Helgekake

I helgene bytter jeg og husfar på å stå opp tidlig med minsten.
Han våkner fremdeles rundt klokken seks, mens storebror er litt greiere
og kan ligge og strekke seg til klokken syv hvertfall.


Min tildlig-morgen denne helgen ble brukt til å lage sjokoladekake.
Etter frokost, litt rydding, og mens lillebror koste seg med å kjøre biler i fred og ro,
slang jeg sammen en enkel sjokoladekake.

Det er jo alltid greit å ha noe godt å by overraskende gjester.

Og kaka fikk bein å gå på den, da vi fikk snuse litt på lille tantebabyen Nova.



Mmmm... Tror kanskje jeg har et lite stykke igjen i kjøleskapet...



Jeg byttet ut glasuren i oppskriften med den alltid vellykkede sjokolade/kaffeglasuren fra mamma:

300 g melis
100 g smeltet smør
2 ss kakao
2-3 ss ferdig kokt kaffe

Bland alt sammen, hold igjen litt væske til du får en passe flytende konsistens.

3 kommentarer:

Tusen takk for at du bruker av din tid og legger igjen noen ord!