søndag 29. april 2018

Drivhus på plass






Ååå, så fint dette ble! Og for en sinnssyk jobb det var ;)
Vi har jobbet absolutt hele dagen, Svigermor, mannen og jeg (takk, snille Svigermor!). Men tenk, nå står drivhuset der og er så fint! Jeg var litt i tvil midt på dagen, da ingenting var i vater, passet eller skled på plass som det skulle. Sultne var i og, men da hadde vi fått i sideveggene på to sider, og det var ikke snakk om å gi seg! Vi måtte bare bygge det ferdig, ellers hadde vinden tatt tak i det i løpet av kvelden tror jeg.




Det var en milliard deler som skulle passe i hverandre, og vi banna og slet. Det hjalp godt å ha vært så nøye med fundamentet. Uten det, hadde vi aldri klart det, tror jeg.

Så ja, det var litt jobb, men så sinnsykt fornøyd jeg er nå! Nå klør det i fingrene etter å sette inn ting og tang. Jeg klarte ikke helt å la være, så to agurkplanter fikk litt mer jord i større potte og ble satt inn i huset. Jeg er usikker på om det er for kaldt på natten enda, så paprika, sukkererter og de to siste agurkplantene står fremdeles inne. Gressløken har fått knopper siden sist helg, så det er hvertfall tydelig at våren har gjort store fremskritt på en uke.




Drivhuset vårt har både vindu og en fin dør, så nå mangler det bare et navn og et fint skilt.
Det er mulig smågutta må hjelpe til med det. Gulvet er heller ikke helt ferdig, men dekkduk og plastgulv funker som bare det.

Jeg satte gressløken inn i drivhuset og lukket døren, og da jeg ti minutter senere skulle inn med agurkene luktet det allerede godt! Altså, dette lover godt!

Det er nesten så jeg ikke kan dra på ferie i år, for jeg må passe på drivhuset mitt :)
Men bare nesten da...




1 kommentar:

Tusen takk for at du bruker av din tid og legger igjen noen ord!