tirsdag 17. oktober 2017

Tomatplantenes liv





Sånn oppi fall med motorsykkel, skolestart, hverdag og alt mulig annet man bedriver tiden med, har jeg helt glemt å gi dere en oppdatering på tomatplantene våre!
Jeg var jo ganske skeptisk til om det kom til å bli noe i det hele tatt, som du kan lese om i dette innlegget fra slutten av mai. Her er et bilde fra den spede begynnelsen, hvor jeg hadde delt plantene og gjort noe jeg tror heter "prikling...?"



Mens vi var på sommerferie, passet Bæmmæm på både tomatene og agurkene, og på hennes innglassede veranda skal jeg si at de trivdes!
Vi fikk tomatplantene tilbake mye større enn vi kunne ha håpet på, og agurkplanten måtte leve resten av livet sitt på verandaen der, for den fikk vi ikke ut av døra igjen...

Så nå har vi endelig hatt en sesong hvor vi har fått litt ordentlig dreis på dyrkingen, og har lært litt til neste år.



Etter høstferien, måtte tomatplanten dessverre ende sitt liv, da den hadde vært litt lenge hjemme uten vann. Den var sammen med min mann i høstferien, så den var ikke helt alene, men det forklarer kanskje saken..?






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du bruker av din tid og legger igjen noen ord!