fredag 5. august 2016

Forbereder kaldere tider






Det er kanskje litt deprimerende å gjøre klart for vinter allerede nå, men småfuglene kommer sannsynligvis til å takke meg.
Jeg har lenge ønsket med et ordentlig fuglehus å titte på fra kjøkkenet, og i dag gjorde vi ferdig vårt hjemmelagde fuglebrett.

Fuglehuset er laget på slump og frihånd, og jeg syns det ble så fint!


Laget av kun restematerialer og beis jeg hadde i garasjen, ble dette et billig og koselig lite prosjekt.
Et par fine ettermiddagstimer, og vi har nå et koselig lite hus i hagen.

Tilfeldigvis fant vi en bjørkestamme i komposten som var som skapt for monteringen.
Og det beste av alt; vi ser fuglehuset vårt fra kjøkkenbordet inne!

Om det er noen som har gode tips om hva fuglene liker best å spise, mottas de med takk!
Vi er fuglehus-noviser.




Lekebilen vi fikk i fjor, har fått en liten overhaling og har i det minste blitt sort. Den har dessverre ikke fått lys, fartsstriper eller sjørøverflagg enda . De lærde strides nemlig om hva denne bilen skal bli til slutt.

Men mor har hvertfall vært på Biltema og kjøpt to hjul, stag og diverse, så nå har bilen to fine ratt foran. Og mine små drar gjerne på sjørøvertokt!
Her kan du se hvordan bilen så ut i fjor da vi fikk den.





Siste helg før jobbhverdag, og den skal nyyyytes!
Ha en fin helg!





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du bruker av din tid og legger igjen noen ord!