lørdag 21. juli 2012

S O M M E R P A R A D I S

Mitt sommeraparadis er Tysnes i Tysfjord, nord i landet. Mammas barndomshjem er nå sommerhus for oss, 
og her har jeg tilbragt stort sett hver sommerferie siden jeg ble født.



Huset er fra 1950-tallet, og byr på mange fine, gamle rom og møbler. Mamma og pappa pusset opp huset for noen år siden, og jeg fikk overtalt dem til å beholde noen av de gamle detaljene. Blant annet den fantastiske tapeten i den ene stuen. Tenk at dette er tapeten i dagligstua, ikke i "finstua!"

 Min oldefar Ingebrigt med sine barn på "bakkan" utenfor huset.

Skapet og gjenstandene har for meg alltid stått på samme sted. Det er rart med ting man husker fra barndommen. Stålampen med tre skjermer står innenfor åpningen til "finstua." Da jeg var liten var det en foldedør mellom de to stuene, og "finstua" ble sjelden brukt. Bordlampen med gullfot er fra mitt barndomshjem. I og med at vi bruker huset på sommeren, og sola stort sett er oppe hele døgnet (om man er heldig med været da), kan jeg aldri huske å ha sett lampene med lys i. Bilde av en ung mormor på veggen.

Porselenshest og lampefot i glass med skjell.

Her i mitt sommerparadis går tiden saktere, fisken smaker bedre, gresset lukter sterkere og det er mye mer vær enn hjemme!

Grunnet ekstremt dårlig vær, ble årets ferie litt kortere enn planlagt, men med nytt hus er det nok å ta tak i hjemme og. Også er det koselig å komme hjem til internett og bloggen igjen og ;)

God lørdag til deg!









1 kommentar:

  1. Så koselig at dere fortsatt har muligheten til å feriere der du har barndomsminner fra.
    Vi kom også tidligere hjem fra ferie pga dårlig vær. Deilig å komme hjem til både sol og pc. ;)
    Fine tegninger du viser under her!

    Ha en fin søndag i morgen!

    SvarSlett

Tusen takk for at du bruker av din tid og legger igjen noen ord!