torsdag 1. august 2019

Sommerhus - soverom før og etter





Er det noe rart jeg sover godt her?
Soverommet vårt har blitt så fint og koselig, og jeg sover som en stein fra hodet treffer puta.

Soverommet var ikke spesielt mye å se på da vi startet denne oppussingen; en hjemmesnekret seng, noen skjeve skap og tunge gardiner og gardinbrett (selvfølgelig).

Men vi hadde planer om å lage et lyst og koselig soverom hvor det faktisk er hyggelig å innta morgenkaffen.

Gulvet og taket i soverommet var fint sånn det var, taket var malt hvitt og gulvet er malt i den klassiske gammeldagse gråfargen som ser litt grønn ut. Dette beholdt vi, men vi beiset alle veggene med den samme panelhvit som resten av huset.
Ny seng og nattbord kom med Ikea-leveransen, resten har vi fikset til med ting vi hadde med og ting vi har funnet her oppe. Senga har skuffer under, veldig praktisk for håndklær og sengetøy. Jeg byttet ut håndtakene på senga da de som følger med er så skarpe og veldig vonde å slå føttene inntil.




Det fine vaskevannsfatet med skap stod hos mamma, og det fikk vi ta med oss opp til huset vårt.
Det heklede sengeteppet fant jeg på en loppis hjemme til femti kroner(!). Tenk så mange arbeidstimer som har gått med til å lage dette! Skoleplansjen kjøpte jeg av en dame som solgte den på tise, den er fra en skole på Majorstua. Jeg syns den er sååå fin, og jeg har også en som henger på soverommet til gutta.

Knaggrekkene er laget av noen enkle knagger og to drivved-planker jeg fant i fjæra da vi gikk på tur til Rekvika. De passet perfekt til knaggene, og nå har Mormorkjolen min et fint sted å henge.

Hele den ene sidan av rommet er garderobe skjult bak et forheng. Det er en pipe og et par rare piperør bak der også, og det var så vanskelig å finne skap som passet. Så for å få utnyttet hele veggen best mulig har vi trådkurver og knagger bak forhenget, og det er også plass til koffertene, bager og en ekstra klaff til spisebordet vårt. Veldig fornøyd, og forhenget skaper en hyggelig og lun stemning på soverommet.



Og dette er utsikten fra senga. Ikke så rart man har det godt her? 
Før-bildene taler vel egentlig for seg selv. 















1 kommentar:

Tusen takk for at du bruker av din tid og legger igjen noen ord!