søndag 11. august 2019

Kjøkken og nye stoler





Så var visst sommerferien over for denne gang. Jeg føler jeg har hatt laaaang sommerferie, så jeg skal ikke klage. Jeg har pusset opp et hus i ferien og hatt masse tid til å slappe av! Det er ikke dårlig!

I morgen starter hverdagen igjen. Hvertfall for oss voksne. De små har enda en uke med ferie, hvor de får lov til å løpe rundt i nabolaget og herje sammen med venner. Men så er det hverdag for alle mann. Det er godt å føle at man har litt oversikt før skolestart og en hektisk høst, så denne siste uken hvor jeg har vært hjemme, har jeg ryddet, kastet og sortert ting så det forhåpentligvis skal være litt enklere å gå hverdagen i møte.

Et av rommene som trengte litt kjærlighet var kjøkkenet. Vi trengte et par nye stoler, for jeg begynte å bli litt lei av å spise middagen på tripptrapp stol. Gutta sitter som regel i sittebenken, og da er det like greit å ha noen fine stoler til kjøkkenbordet. Litt vemodig er det å ha fått så store barn at man ikke trenger tripptrapp på kjøkkenet lenger. Rart å tenke på at i dette rommet har de griset og rotet, kastet mat og lært å spise selv. Middagene fortoner seg litt annerledes nå enn det de gjorde da vi flyttet inn for over syv år siden. Selve kjøkkenbordet fikk en rask overhaling med hvit lasur i dag, og jeg syns det holder koken fint etter mer enn ti år.

Jeg kom over et supertilbud på tre stoler fra Hay her om dagen og slo til. Stolene var i to ulike grønntoner og én gul, noe som passet helt utmerket på kjøkkenet. Den siste stolen står på kontoret, for der trengte vi en sitteplass til nå som vi er flere som både gjør lekser og jobber der.




En liten bukett med grøftekantblomster ble med hjem fra lutfeturen med Zimba, og nå ble det riktig så koselig i kroken på kjøkkenet. Hverdagsmiddager; her kommer vi!


---



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du bruker av din tid og legger igjen noen ord!