lørdag 23. juni 2018

Den første innhøstingen





Den siste måneden har det vært et helt fantastisk vær og absolutt helt umulig å holde på med bilder innendørs. Jeg har tatt masse bilder underveis, men det er ikke så lett å få dem ut på bloggen alltid. 

I morgen reiser vi avgårde med hele familien (21 personer) på cruise (hjelp!), og da hadde jeg lyst til at bloggen var litt oppdatert. Så under dette innlegget kommer det en liten rekke med innlegg som ikke har funnet veien til bloggen før nå.






Disse bildene er tatt en ettermiddag hvor regnet bøtta ned og det var komplett skybrudd. Det lynte og tordnet og det var helt magisk å sitte inne i drivhuset og høre på regnet. 

Det var også den første ordentlige innhøstingen, med masse agurker, markjordbær og sukkererter.



 Det gror og blomstrer både inne i drivhuset og utenfor. Inne har vi agurker, tomater, sukkererter, purre, mynte, sitron, paprika og gressløk.

Utenfor er det nydelige blomster og helt enorme mengder med markjordbær.
Rabarbraen er enorm, og den må jeg skyndte meg å ta når jeg kommer fra ferie.

Når får vi se hvordan plantene trives alene hjemme, jeg håper de klarer seg fint!

Nå må jeg komme meg i seng, for i morgen venter Barcelona, og det skal bli så fint!
Jeg trenger en ferie nå etter mye hard jobbing og lite søvn.

God sommer så lenge!



 (Bilde tatt av Lillebror i et ubevoktet øyeblikk)






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du bruker av din tid og legger igjen noen ord!