lørdag 23. juni 2018

Bygging av mur og blomsterslang






Samtidig som drivhuset skred frem og dyrkingen begynte å ta form, bestemte jeg meg for å rive ned en litt sliten steinmur i hagen og bygge den opp igjen. Dette bestemte jeg meg selvfølgelig for en sen kveld etter en halv flaske vin, så pågangsmotet var stort.


Muren har i mange år seget mer og mer utover plenen, og det ble så fint når jeg fikk bygget den litt ordentlig opp, slik at grusen holder seg på plass.



En ny pizzaovn ble innkjøpt, og den måtte selvfølgelig testes. Vi fant ut at den krever litt trening.




Et stykke nedi bakken skal det bygges en ny vei, og to hus har blitt brent ned av brannvesenet for å skape plass til denne nye veien. Husene var nok fra 70-tallet, og de hadde en helt fantastisk hage!
Svigermor og jeg tok med oss hakke og spade og duret ned til branntomta for å gå på slang. Og vi fant så mye fint!

Masse ulike blomster, kjempekonvaller, gressløk og masse annet jeg ikke aner hva heter. Vi plantet alt ned i hagen, og krysser fingrene for at mye kommer opp igjen neste år. Foreløpig ser det lovende ut!
Og gjett hvem som blir ekstra glad når noe kan gjenbrukes og er gratis! :)






Løytnanthjertene blomstret så nydelig, og bladene til kjempekonvallene er nesten like fine som blomstene.





1 kommentar:

Tusen takk for at du bruker av din tid og legger igjen noen ord!