søndag 4. mars 2018

Bursdagsforberedelser og sur Lillebror







Mars er en ordentlig bursdagsmåned her hos oss. Både Lillebror og jeg har bursdag, og Lillebror skal jo gjerne ha to bursdagsselskap. I tillegg kommer som regel påsken i slutten av denne måneden, så det er ikke hvert år vi har klart å presse inn alle bursdagene... kremt..

Men i år har jeg startet (nesten) tidlig, vi har invitert barnehagen og rekvisitter er handlet inn. Lillebror har valgt alt helt selv, og jeg syns dette ser veldig koselig ut, jeg er spesielt fornøyd med at begge gutta var bestemte på de fine, inkluderende serviettene :)

Invitasjonen i år ble med en ørn med krone, da hverken Lego ninjago eller noe annet tydeligvis var aktuelt. Lillebror satt ved siden av meg da jeg lagde invitasjonen, og dikterte hvordan den skulle se ut ;)





I tillegg til litt handling, rakk vi å være en liten tur ute med akebrettet før Lillebror surna big time. Vi gikk ut med en Lillebror som var på vippen til å være sulten, og da går det som regel helt feil. Skrik og hyl og grining i akebakken ble resultatet. Og vi kan vel egentlig ikke skylde på så mange andre enn oss selv, når vi glemmer å gi ham mat hver tredje time. Nå høres det ut som vi har et spedbarn vi forsømmer, men ungen er snart seks år, så han kan fint si ifra selv. Men er det noe vi har lært på seks år, er det at han har et ekstremt ømfintlig blodsukkernivå...

Men; vi kom oss uansett en liten tur ut og kunne nyte de tre minusgradene vi har nå. Jeg har ikke ord for hvor glad jeg er for at den harde kuldeperioden hvertfall midlertidig er forbi.

Nå vil vi ha våååååår!!!







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du bruker av din tid og legger igjen noen ord!