torsdag 26. november 2015

Snart advent





Denne uken har hatt lange og mørke ettermiddager, og ikke overskudd til å bruke kameraet. Jeg har jobbet, vært på en liten jobbreise og ellers fulgt opp det som må følges opp i en hektisk hverdag.

Begynner også å få litt noia for at det snart er jul, her er hverken julekalender eller noe annet planlagt. Og første søndag i advent kommer fryktelig fort.

Men min bønn om en jul med mindre gaver er blitt hørt. Vi kutter ut alle gaver som ikke er absolutt nærmeste familie, og det er en stor lettelse. Jeg liker å ha fokus på å være sammen i jula. Om vi kan få til ett familie- eller vennebesøk mer fordi vi ikke stresser rundt for å finne gaver, da har vi oppnådd det jeg ønsker. Det morsomme med jula er å bake, lage ting sammen, lage spiselige julegaver og lage julekort. Gjøre ting sammen, gå på julemarked, pynte huset og være ute. Så det har vi tenkt til å gjøre i år.

Jeg syns også det gir en litt emmen smak i munnen å vite hvor mange tusen kroner man legger igjen i butikkene når det er så mange som ikke har så mye. Og dette skriver jeg ikke for å fremstå som et flott menneske, men jeg vil gjerne lære barna mine at det er viktigere ting her i verden enn å få gaver. Å heller gi noe til noen som ikke har så mye, og lage gaver med kjærlighet og tid. Og det er vel ingen bedre måte å lære dem det, enn ved å være et godt forbilde?







Tenk at disse bildene er bare en måned gamle?
Da var det fremdeles grønt, og vi kunne leke ute i bare ulltrøye.
Marihøne fant vi og!

Nå har det endelig blitt litt kaldere, men snøen lar vente på seg. Håper virkelig det kan bli litt hvitt nå som adventstiden straks er i gang.


Ha en fin torsdagskveld, det blir bra med fredag i morgen!





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du bruker av din tid og legger igjen noen ord!