mandag 31. august 2015

Innhøsting




Sensommeren er innhøstingstid!
Her har det blitt plukket både markjordbær, bringebær. blåbær og sukkererter i egen hage. Sukkerertene som jeg slet så fælt med i vår, har vokst seg store og fine, og det kommer nye sukkererter enda. Lurer på hvor langt utover høsten de fortsetter med det?
Chilien vår har enda ikke gitt noe frukt, men den blomstrer og er stor og fin. Blir spennende å se om den klarer å produsere noe før det blir for kaldt.



Og for de som lurte på hvordan sneglekantene til pallekarmene fungerte; helt topp! Jeg har funnet én snegle i grønnsakshagen, men den mistenker jeg har sneket seg oppi pga en kvist som hang over kanten. Veldig fornøyd med at det jeg klarte å dyrke frem ikke ble spist opp av de forferdelige beistene.



Rabarbra fra hagen til naboen tidligere i sommer :)


 





Nå blir luften klarere og de vakre fargene begynner så smått å titte frem. Jeg skulle gjerne hatt litt mer sommerferie, men det er noe spesielt med høsten også.

Ha en fin 1. september i morgen!








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du bruker av din tid og legger igjen noen ord!