fredag 10. juli 2015

Mitt sommerparadis



Jeg har ankommet mitt sommerparadis på jord! Min families sommerhus på Tysnes i Tysfjord i Nord-Norge.
Her har jeg tilbragt mange sommeruker opp igjennom barndommen, og nå er det mine barn som løper barbeint i gresset, samler skjell, fisker og kjeder seg.

Foreløpig er det bare jeg og gutta mine som er her i sommerhuset sammen med mommo, resten av gjengen kommer om et par dager. Vi var så heldige å komme opp til superfint vær, men det skifter fort her nord. I dag har vi vært på stranda i bikini, og nå i kveld er det knapt ti grader og sterk vind. Vi satser på flere fine dager, for vi har bare såvidt begynt på skjellsamlinga vår, og det er mye fisk i havet som skal fiskes!

Her kommer et lite knippe av de (maaange) bildene jeg allerede har tatt.

God sommer, eller helg til de som ikke har ferie akkurat nå!


Og sjekk han lille karen her som satt og ventet på oss i grøftekanten da vi kjørte utover til huset i går!
Er han ikke skjønn? Han virket både tam og selskapssyk, og ville ikke gå selv om vi satt i bilen og pratet til han. Da vi omsider kjørte, skjønte vi hvorfor; han stakk raskt til skogs med et rimelig stort bytte i kjeften. Han ville nok ikke forlate middagsmaten sin, selv om vi kom og forstyrret han midt i jakten :)





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du bruker av din tid og legger igjen noen ord!