tirsdag 26. mai 2015

Ett skritt av gangen




For to år siden felte vi masse store trær på tomta, og satt igjen med haugevis med bark. Dette fylte vi i søkk og hull, og der har det ligget siden. Det kan du lese mer om HER. I går skulle vi forsøke å komme et hakk videre på grønnsakshagen, og måtte ommøblere litt på barken. Og hva fant vi? Jo, verdens fineste, tjukkeste jord! På bare to år hadde barken blitt til minst 30 cm med deilig jord. Naturen er bare helt fantastisk! Jeg regnet jo med at det skulle skje, men ikke så fort. Og uten noen som helst form for hjelp.




Vi flyttet og ordnet, pallekarmene kom på plass, og vi har nå en grønnsakshage som bare venter på å bli fylt. Akkurat det rakk vi ikke i går.

Siden det hadde blitt så fin jord av barken, slengte jeg likesågreit utover noen blomstereng-frø. Nå må jeg holde jorda fuktig et par uker, også skal det etterhvert begynne å spire. Jeg krysser alt jeg har av fingre og tær, da jeg virkelig håper at vår naturtomt kan bli full av fine blomster.



Nederst i hagen er vi så heldige å ha et koselig lite liljekonvallsted.


Lillebror inspiserer en bille han fant i sokken (!) Den må bli satt løs i det fri, og han får god hjelp av snille tante Nina.


Med god hjelp av verdens snilleste mammaer og søster kom vi et gigantskritt videre i går. Nå må jeg få tak i sneglekanter til pallene mine, slik at vi kan plante og så i grønnsakshagen uten at alt blir spist opp av brunsnegler. Virkelig hater de ekle brune dyrene.

Nå er det litt jobb, deilig at det allerede er tirsdag!













Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du bruker av din tid og legger igjen noen ord!