onsdag 12. juni 2013

minner




Fra før gutta mine ble født og spesielt etter at de kom til verden har jeg skrevet ned viktige og mindre viktige hendelser. Storebror og lillebror har den samme "babyboka," som er sirlig fylt ut og stappet med kort, notater, billetter og blomster fra dåpen trykket mellom to ark.



Jeg koser meg veldig med å skrive ned små detaljer med hva de spiste da de var baby, når de sa mamma, sov natten igjennom og hvordan vi feiret ettårsdagen.

Dette er vel ganske vanlig blant mammaer tror jeg. Nå som babyboka til storebror er helt fylt ut har jeg begynt på en vanlig notatbok hvor jeg skriver ned det morsomme han sier og gjør, og hva vi gjør sammen i hverdagen. Det er jo når de kommer litt over den første babytiden at de faktisk blir veldig morsomme!



Her prøver jeg å notere alt det rare som skjer nå. Som når storebror hadde spist opp den fargede melisen på bolla si, og lurte på om han kunne få mer maling ;) Det trenger ikke å være lange avhandlinger, et par setninger er ofte mer enn nok til at jeg husker det.

Jeg håper gutta mine setter pris på dette når de blir eldre, og kanskje spesielt om de får egne barn en gang!

Gjør du noe lignende for deg selv og dine barn?







3 kommentarer:

  1. Så flink du er!!
    Dette har alltid vært min plan også, klarte å følge opp de første åra med eldsteman men så gikk det galt.. Kanskje det hjelper å ha en vanlig notatbok å skrive i som samtidlig er så fin at den kan ligge fremme og lett tilgjengelig? synes disse vanlig babybøkene er så kjedelige og da blir de bare stående uskrevet i bokhylla.
    Full skjerpings ;)
    Takk for inspirasjonen :)
    Ha en fin dag!
    Klem

    SvarSlett
  2. Så utrolig koselig. Jeg prøver, men er ikke så veldig flink til å følge opp. jeg får med meg viktige datoer og noen andre småting. Det jeg faktisk gjør er å notere tingene på mobilen når de skjer, og så fyller jeg inn i boka når jeg har ork ;)

    Jeg tror de kommer til å sette stor pris på dette senere.

    Klem

    SvarSlett
  3. Dette må være kjempe koselig for gutta dine og få når de blir eldre. Og ikke minst for deg og mannen å se tilbake på.
    Jeg har gjort det samme selv og dokumentert svangerskapet med både bilder og dagbok, og laget scrapbook av hans første år (kom ikke lengre før tida ikke strakk til gitt), samt notert ned i ei baby bok med når han gikk første gang, første tann som kom, første tannfelling, osv
    Tenker at det må være veldig koselig for min sønn og få når han blir litt eldre også ja.

    Ha en fin kveld,
    klem Pantonejane

    SvarSlett

Tusen takk for at du bruker av din tid og legger igjen noen ord!