fredag 30. desember 2011

Kjøkkenmani...


Bilde fra Hus & Hem

Kjøkken, kjøkken, kjøkken. Nesten det eneste som står i hodet på meg for tiden (i tillegg til vaskerom, vaskerom, vaskerom). Det er så mange beslutninger som skal taes, og når man planlegger for ca tjue år fram i tid (hjelp) er det greit å være sikker.

Chenchow Little Architects fra The Cool Hunter

Vi tenker mye, tegner og har vært rundt og sett, 
og noen ting er spesielt viktig. 
Her kommer en liten huskeliste:

Nok oppbevaringsplass! Det verste jeg vet er når vispene henger fast i skuffene eller du må ut med fire tupperwareboller for å få ut den du leter etter. Så nå blir det nok skuffer!

Bilde fra Kvik

Sjalusiskap på benkeplaten er noe jeg har hengt meg litt opp i. De er helt geniale for å ha brødrister, vannkoker, blender og andre elektriske apparater lett tilgjengelig. Med masse stikk inne i skapet, kan maskinene bare dras frem når man trenger de, uten å lete dypt nede i en skuff.

Sjalusiskap fra Ikea


Dette er heller ikke en dum løsning. Bilde fra Hus & Hem

Gass! Det har vi hatt hittil, og det skal vi definitivt fortsette å ha. Men nå bytter vi kanskje ut to gassbluss mot en litt større.
Vi brukte nemlig nesten aldri den lille.


Knotter! Det verste jeg vet er stekeovner og koketopper med digitale knotter. Jeg har virkelig ikke tid til å vente på at de dumme digitale knottene skal skru seg ned. Også piper de hele tiden! Nei, her skal det være utenpåligggende knotter på alt!


Siden vi har bestemt oss for mørk innredning, lys benkeplate og ingen overskap,
syns vi det kunne være tøft med dette blandebatteriet til:

Bilde fra Kvik
Grohe Minta C-tut, sort

I tillegg har jeg sett et helt genialt matskap hvor det er trådhyller på innsiden av skapdøren og inne i skapet. De inne i skapet kommer fram når du åpner døren, slik at du alltid har god tilgang til tørrvarer. Et slikt skal jeg ha! På vårt forrige kjøkken hadde vi over tre store skuffer fulle med tørrvarer, det skal bli deilig å samle det på et sted. Fant ikke noe fint bilde av dette, men har sett det "i levende live," og det er fiiint!

Så nå er det bare å smøre seg med tålmodighet de siste to ukene før vi får huset. TO uker igjen, jippi! Og bare et par dager etter overtakelse skal vi tegne kjøkken og forhåpentligvis bestille. Så mål og beslutninger må taes raskt!

1 kommentar:

Tusen takk for at du bruker av din tid og legger igjen noen ord!