torsdag 13. juni 2019

Syrintid





Syrintiden er vel strengt tatt nesten over, men i pinsen fant jeg et stort tre som fremdeles hadde både blomster og knopper. Det er vel ingenting som slår duften av syriner når de blomstrer? Jeg tok med meg en stor bukett inn, og det ble nesten litt for mye av det gode!

De holder seg ikke så godt inne, men jeg liker å nyte dem den lille stunden de er fine inne i stua.

Som vanlig er jeg overlykkelig over at sesongen for gratisblomster er igang, og jeg prøver å alltid ha friske markblomster på bordet i sommermånedene. Akkurat nå ser jeg at lupinene har tatt over for syrinene. Lupiner er jo egentlig ugress, men det kan jeg ikke skjønne. For de er nesten like fine som syriner.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du bruker av din tid og legger igjen noen ord!