fredag 12. januar 2018

Vårlig kjøkkenbenk







Da vi flyttet inn i huset vårt for seks år siden, var en sittebenk på kjøkkenet en av tingene vi hadde veldig lyst på. Sittebenk er så sosialt og koselig, og kan romme alt fra to voksne til fire, fem, seks barn, eller én til to som ligger og leser. Den gang så jeg for meg at gutta mine kunne sitte der når de hadde venner på besøk, at vi kunne slumre etter middag og gjøre lekser der sammen.

Og akkurat sånn fungerer benken vår! Denne uken hadde Storebror med seg en kamerat hjem etter skolen, og rett før middag dukket plutselig en venninne opp også. Da var det bare å dekke på i benken så alle fikk plass. Det er så utrolig koselig, og jeg er så glad for at vi valgte å ha sittebenk på kjøkkenet!


   


Etter seks år med mer eller mindre de samme putene, var det på høy tid å endre litt. Jeg har vært på salg på h&m og Kremmerhuset, og plukket med meg nye putetrekk til tjue og femti kroner per stykk. Da er Sparmor fornøyd, vet du!

Rosa har vel aldri vært min farge, men sammen med den lyse mintrgrønne vi har på veggene, ble det faktisk veldig fint! Litt annerledes, og forfriskende med noe nytt. Vi har hatt en skumgummimadrass trukket i et sort stoff liggende der lenge, men nå kjøpte vi noen billige, grå jukseskinn på Ikea som lysnet uttrykket litt.

Og ca ti minutter etter at jeg la på nye trekk, begynte Storebror å blø neseblod på de nye putene.
Livet.




1 kommentar:

Tusen takk for at du bruker av din tid og legger igjen noen ord!