torsdag 17. januar 2013

hverdager er det flest av



Hverdager er fine syns jeg. Når dagen går i den vante tralten med barnehage, jobb, litt rydding, litt vasking og middagslaging. Nå som jeg er hjemme, prøver jeg å forberede middagene i løpet av dagen, slik at ting går kjapt og greit når storebror er hentet i barnehagen.

Dette går som regel veldig fint, og jeg koser meg med å kutte grønnsaker, sette en pizzadeig eller forberede en gryte i løpet av dagen. MEN - jeg er elendig på å komme på nye middager! Derfor er det helt nødvendig at vi har en ukesplan, slik at jeg vet hva jeg skal forberede hver dag. Heldigvis har jeg en mann som er superflink til å lage mat, OG til å komme på gode ting å lage. Så vi setter oss ned på torsdager, lager en ukesplan og handler inn alt vi trenger. Fungerer strålende! Tidligere hadde vi ukeshandling på mandager, men det var så kjedelig å ha tomt kjøleskap i helgen, så da byttet mor dag ;)

Siste rest av julepynt lever enda i vinduskarmen, jeg har liksom ikke hjerte til å kaste den...
Almanakken for 2013 fylles flittig ut, det samme gjør jeg med tavlen på kjøkkenet. Må bare komme meg til Granit og kjøpe en ny krittusj! Ser også ut som vi hvertfall har klart å produsere ett ordensmenneske i denne familien; bilene på benken er ikke dandert av mor for anledningen. De står stort sett alltid parkert på sirlig rekke av storebror.

Hvordan løser dere tids- og middagsklemma i hverdagen?

1 kommentar:

  1. Så flinke dere er som lager ukeplan for middagene. Vi var flinke til det før, men det har sklidd helt ut. Får prøve å ta oss sammen igjen, for å gå i butikken etter jobb for å finne noe som er både sunt og godt og tar kort tid å lage er ikke lett.
    Ha en fin kveld!

    SvarSlett

Tusen takk for at du bruker av din tid og legger igjen noen ord!